Förlossningen med mattias <3

11/5-10

 

Vaknade vid 6tiden av lite ont i magen, men trodde han skulle luras som vanligt,

Vid 7 tiden sa jag till Johan att det nog var dags men vi väntar lite, hade fortfarande inte så ont. Och  inte så intensiva värkar,

 Vid halv 8 ringer jag Johan att han måste komma! Jag ringer förlossningen i lund men får veta att där är fullt och får numret till Malmö,

 Vi är där inne vid 9 tiden, kunde fortfarande andas lätt igenom värkarna, och hade inte så jätte ont, vi trodde vi skulle få åka hem igen, väl där inne så märkte vi att vi inte hade papprena med oss, efter som Malmö och Kävlinge inte har något med varandra att göra så kunde man inte få det genom Internet, så Johan och Figge (Figge körde oss in). Fick åka hem och hämta det, Dem satte CTG vid tio över 9, och fick ligga där, fick mer och mer ont, och man ville ju inte röra sig efter som då kunde det tappa kontakten med han. (hjärtljudet och så).

Vid 9.55 så kom hon in och vände så jag fick ligga på sidan, och då fick jag en rejäl värk, och vattnet gick, Johan hade fortfarande inte kommit, och nu kom dem riktiga värkarna, hade svårt att sitta still och allt!, Vattnet gick 10.00.
Johan kom vid 10,40 äntligen!, mitt i en värk kom han, Hon gick snabbt igenom papperna och sen kollade hon hur mycket jag var öppen och det var 4cm, (dagen innan 10/5-10 va jag hos min BM och då va jag öppen 3cm). Sen kände jag ett rejält tryck och tänkte att det inte alls kunde vara dags var ju nyss öppen 4cm, Men en krystning så kom huvudet ut, (hade trosona på mig, så Hon som förlöste mig sa att man såg hur huvudet gjorde en bula där, haha).

Sen bad hon mig att krysta en liten till så kroppen kom ut, så två krystvärkar så kom han ut!.

Han kom ut 10,49, Öppnade mig alltså 6cm på ca 4 min..

 Dem la upp han på bröstet som vanligt, jag var riktigt chokad och skakade. Allt gick ju riktigt snabbt!,

Allt såg bra ut med han =)

 

Han vägde 3465g och var 50cm. helt perfekt!,





Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Shit det var en jävlans fart på den förlossninge :P haha..



Måste även fråga vart har du köpt hans pyjamas som har han har på bilden? ^^,

2010-05-13 @ 20:14:02
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Erika - 19år - Miliam & Miltons mamma<3

Han är jättesöt =)

2010-05-13 @ 20:31:33
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till bebisen!

2010-05-13 @ 20:33:45
Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Jisses! 0 till 100 på 4 minuter ;) Förstår att du blev chockad.

Jag blev också chockad med Nelli. Tog ju nästan 3 h från igångsättningen. Blev lite så här att jag täntke "Jaha och nu då?"... ;)



GRATTIS igen till en supersöt kille!

2010-05-13 @ 22:20:38
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Sprack du mkt ?

kmr det upp fler bilder på lillkillen?

2010-05-14 @ 07:42:53
Postat av: Erica - 18år & Mamma till Neo 1år <3

Skönt att allt gick bra!!! :)

2010-05-14 @ 14:27:36
URL: http://mammatillneo.blogspot.com
Postat av: naddie - mamma till finaste prinsessan!

grattis lite så här efteråt ;)



himla söt han är! usch vad bebissugen man blir..



kram =)

2010-05-16 @ 09:19:12
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

oj det gick fort mot slutet :-)

Så kul att läsa och grattis till den lille prinsen!

2010-05-26 @ 12:41:27
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hej Frida!



Och stort grattis till din pojk;) fick ju samma dag du och jag ;) hyfsat stor kille ändå.. Min var nästan 1 kg mer i vikt tror jag..



Hur är det med två då???



Kramar från Ninni och hälsa familjen :):):)

2010-06-05 @ 14:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0