Sexting?!

Ni som  har döttrar är ni rädda att bli för överbeskyddade mot dom, För sex och så?, Det hade jag varit,
Då är frågan Varför är man mer rädd för att ens dotter har sex för tidigt än sin son?,
Satt och kollade på Aftonbladet här nyss och kollade på sånt klipp av "sexting",
(Ni som inte vet vad de är, det är när man skickar Nakenbilder eller sexsms)
Och igår på tv kollade jag på det med, Tyras program, där va det tjejer på 13-15år, Som skickar nakenbilder på sig själv när dom har känt personen i 2veckor!!,
Vart ska världen ta vägen??,

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5627064.ab där har ni länken till den på aftonbladet,

Så hur ska man vara som förälder när man får höra att sitt barn gör så?

Om något helt annat nu,
Vincent var super gnällig hela dagen igår, och inatt, och nu med!,
Han har några tänder på G, så är säkert det,
Vi satt och åt innan dum som jag var så åt vi på soffan,
åt såna spagettiringar, som ligger i tomatsås, och vincent slängde sin tallrik rakt på mattan!, så den ligger i  badkaret nu så det går bort hoppas jag iallafall,
Sen idag vet jag inte vad vi ska göra, Jo gå till affären och köpa Nonstop haha varit sugen på det ett tag nu! haha,
Vi ska snart börja smått och kolla på saker till vincent i julklapp haha iallafall jag, annars blir det så stressigt med allt,

Nu ska jag nog försöka få vincent att sova lite,
Ha en bra dag


Kommentarer
Postat av: Emma

jag har ju inte barn, men jag tror ändå att det är viktigt att man har en öppen syn på sex. ens barn (oavsett om det är en son eller dotter) bör få veta om sex så fort den frågar om det, alltså runt 6-7 års ålder, men självklart på deras nivå. det finns ju bra böcker om sex för barn på typ bibblan.

mycket som gör att oftast tjejer håller på med sexting beror på deras låga självkänsla, så det är nog alltid viktigt att jobba på den reda från starten :)

2009-08-11 @ 15:22:58
URL: http://eehenriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0